Nieuwjaar, XTC, Hangover, Karaoke en Warenhuizen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Derya Stoffers - Bekrem - WaarBenJij.nu Nieuwjaar, XTC, Hangover, Karaoke en Warenhuizen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Derya Stoffers - Bekrem - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar, XTC, Hangover, Karaoke en Warenhuizen

Blijf op de hoogte en volg Derya

20 Januari 2015 | Indonesië, Batavia

Selamat Malam…Ben ik weer!! Heel wat meegemaakt de afgelopen tijd dus daar moet over geschreven worden. Ik zal beginnen met de week voor oud en nieuw. Ayse kwam uit Thailand en doorbracht haar laatste paar dagen in Indonesië. Samen met Ayse hebben we geshopt voordat ze naar huis ging want ze moest natuurlijk nog allemaal kadootjes halen voor het thuisfront. We zijn naar een aantal grote shoppingmalls geweest 1 woord: indrukwekkend. Onderweg naar Jakarta kon ik mijn ogen niet weghouden van de enorme grote gebouwen. Het is super mooi om zoveel grote bedrijven bij elkaar te zien. Aantal shopping malls is trouwens niet te tellen op 2 handen. Om de km is er wel een grote warenhuis te vinden. Er is hier namelijk een shoppingmall cultuur. Ik heb tot nu toe niet echt een winkelstraat gezien maar wellicht omdat ik nog niet echt in Jakarta stad ben geweest behalve de indoor shops. Aan de ene kant is het wel fijn om binnen te winkelen want je kan er alles vinden en het is er lekker cool. Temperaturen liggen hier rond de 30 graden en het is erg benauwd. Ook hangt er een enorme smog over Jakarta en de dichtbij gelegen stadjes. Blauwe lucht en mooie witte wolken zie je hier nauwelijks..beetje jammer haha. Zodra de zon schijnt is alles weer goed! De tijd vliegt hier trouwens!!!! Ik kan niet geloven dat ik hier al bijna een maand ben.

Oud en nieuw was een ervaring op zichzelf. Ik had toch wat meegemaakt wow! Cultuurshok nummer weetikveel. We wilde graag naar een feestje gaan in Jakarta en zijn uitgenodigd door een huisgenoot genaamd Gigi. Samen met Ayse, Gigi en haar vriendin zijn we savonds naar Golden Crown gegaan. Ik had geen idee wat ik moest verwachten en ging ervan uit dat het vast een leuk nieuwjaars feestje zou zijn. Nou helemaal opgetut en gaan met die banaan. Ik kwam binnen en zag allemaal rare typetjes, de muziek was vreselijk. Het was iets van aziatische techno ofso ik weet het niet precies. De hele tijd hetzelfde ik werd gek. Nog erger was de XTC gebruikers. In Jakarta heb je 2 soorten clubs. XTC clubs en normale clubs. Dit was een club waar lokale bevolking xtc gebruikt en helemaal los gaat. Mannen vrouwen maakt echt niet uit. Aantal koppen dat ik heen en weer zag gaan was ontelbaar. Ik genoot totaal niet van de muziek en was eigenlijk alleen maar aan het observeren. Om 12 uur waren er duizende mensen op straat om te kijken naar vuurwerk. Jakarta is een rijke stad dus ik zag heel wat geld branden in de lucht. Om het allemaal goed te maken zijn we 2 dagen later, op vrijdag, uitgeweest in 1 van de beste clubs Blowfish. Samen met me klasgenoten die eindelijk waren gearriveerd zijn we daarheen gegaan. Het was geweldig. De indos zijn super service gericht. Zodra je een sigaret in je mond heb en je wilt het opsteken komen ze al rennend met aanstekers. Geweldig!! Ook zijn de clubs lekker cool en super schoon. Er loopt standaard een medewerker rond die de grond veegt en de toiletten worden na elk gebruiker schoongemaakt. Omdat het de eerste keer was dat we uitgingen met elkaar werden we steeds getrakteerd op drankjes. We hebben van alles gemixt. The next day….. het was niet goed gevallen… beetje proeven hier proeven daar.. lesson learned.. nooit meer! Ik was super onwel… heb de hele dag geslapen en overgegeven haha sorry voor de extra info. Savonds was alles weer goed gelukkig!

We wonen in een enorme villa met 20 kamers. Iedereen heeft zijn eigen badkamer en terras. Gezamenlijk delen we de huiskamer keuken en terras. In de avonden is het altijd gezellig en zitten we samen met andere huisgenoten op terras. We hebben trouwens ook een dvd speler gekocht en super veel illegale films haha. Alles is hier mogelijk!!

Ondertussen ben ik in bandung en bali geweest maar dat worden de volgende verslagen so stay tuned :D

  • 21 Januari 2015 - 12:56

    Johan En Els:

    nou we lezen het al het is in ieder geval heel gezellig met je klasgenoten, doe voorzichtig kijk uit naar je volgelde cultuurschocken haha

    dikke kus

    Johan en Els

  • 21 Januari 2015 - 18:39

    Freya:

    Super mop! Wat een geweldige verhalen! Ik kijk al uit naar de volgende

  • 11 Februari 2015 - 08:43

    Derya Stoffers - Bekrem:

    Lieve reactiess van jullie <3

  • 15 Februari 2015 - 18:01

    A Bekrem:

    der ik heb okudum guzel opt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derya

Spanish at locations & Vrijwilligerswerk

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 21285

Voorgaande reizen:

16 Maart 2012 - 14 Mei 2012

Midden Amerika! Costa Rica en Panama here I come

16 December 2014 - 30 November -0001

Studeren in Indonesia!

Landen bezocht: