The Pacuare Rio! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Derya Stoffers - Bekrem - WaarBenJij.nu The Pacuare Rio! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Derya Stoffers - Bekrem - WaarBenJij.nu

The Pacuare Rio!

Door: deryabekrem

Blijf op de hoogte en volg Derya

28 Maart 2012 | Costa Rica, Turrialba

Nog zo een onvergetelijke ervaring!

Ik moet eerlijk bekennen dat dit een van de leukste ervaringen in me leven is!! :D

Vanaf school werden we opgehaald met een busje waarop onze boot zat. De bustrip duurde ongeveer 40 minuten. Dit was helemaal niet erg omdat we onderweg zulke mooie vlinders tegen kwamen.. zoals een fel blauwe en hele mooie gele vlinders.

Uiteindelijk aangekomen..leek het alsof ik Rinske en haar moeder de enige vrouwen waren...opzich niet erg maar toch wel raar als je daar dan in je bikini rondloopt enzo een zwemvest...Fabio een Costa Ricaan was onze guide! Hij heeft het ons erg leuk gemaakt! Er waren 7 andere boten die bij ons hoorde...deze boten bestonden uit een voetbal team van het stadje Cartago..:d Het was goed dat er meerdere boten waren want zo was het alleen maar gezelliger..:P we hebben alle andere boten gesproeit met water...

In het begin kregen we wat constructies over wat we moeten doen als hij zet forward back lean in stop right back left back etc...ook natuurlijk hoe je iemand moet redden alsie in het water valt..

In de eerste beste bocht viel Rinskes arme vader uit de boot hahah dit was echt te grappig... hij was zoooo geschrokken.!!1 arme man:P net na al die constructies..we konden meteen de redding manouvres oefenen... Het grappige was waar we dus achteraf zijn achtergekomen is dat Fabio, Peter er met opzet induwde maar tegelijkertijd ook zelf in viel...wij onze peddels geven zodat ze weer in de boot konden...soow we hebben gelachen niet normaal!!!

We waren al snel een goede team en deden alles goed wat Fabio zei.
Ik denk dat wij de beste guide hadden omdat hij allemaal trucjes met ons deed...bijv achterste voren van een stroming me rotsen of ergens 3x rond draaien met de boot..terwijl de andere heel saai waren....:D bofkonten waren we ook...

Onderweg heb ik zoveel moois gezien...!!! Nog steeds als ik er aan denk lijkt het of ik verliefd word op Pacuare! Die rotsen en watervallen en de natuur omgeving vogels die er vliegen... gewoon geen woorden voor!!:D Zo jammer dat ik geen camera mee kon nemen...als ik ooit nog een x ga raften wat zeker gaat gebeuren..samen met me mannetje..dan monteer ik een camera vast op me hoofd!!! Just to show you!

Halverwege kregen we een zelfgemaakte lunch door alle guides die aanwezig waren op elke boot. Alle producten zaten in soort van tonnen die op de boot aanwezig waren.

De lunch was erg rijk aan van alles.. alleen we waren bang dat die voetballers zouden aanvallen dus mochten wij als eerst wat nemen.. haah gierigg :P Het begon ineens te regenen en alles wat er lag werd nat.. maar dat maakte helemaal niet uit want na zolang raften hadden we echt honger gekregen!

Lekker natte wraps en tortillas en ananas en kaas enzoo.. no problemaaa

na de break gingen we weer verder met de 2e gedeelte...Het regende dus het was een beetje koud..maar goed na weer wat beweging konden we het helemaal aan.. dit x was de boot iets zwaarder omdat we onze magen vol hadden gepropt met natte lunch...

We hebben stops gehad waar we het water in zijn gedoken en lekker hebben gezwommen! Avontuurlijk kan ik wel zeggen... :d

Na 4 uur op de rivier te hebben gezeten zijn waren we klaar en zijn we terug gekeerd naar school..

Savonds ben ik samen met Rinske de stad in te gaan om te zien wat the places to be zijn in Turri!

We zijn bij Locos geweest en Charlies..Locos is een afgedekt terrasje met Reggea muziek en Charlies was binnen ergens maar rustig voor een vrijdag..

Rond 3 uur snachts waren we at the hostel en hebben we heerlijk uitgeslapen..(uitslapen is tot 8 uur hier)

De andere dagen heb ik nog zoveel meer gedaan maar ik moet even goednadenken..want de tijd vliegt hier en ik heb amper tijd om me blog bij te houden...

Ik zal zsm mijn blog bijwerken!

xxxxx:D onelove

  • 28 Maart 2012 - 07:48

    Johan En Els:

    ik had er wel bij willen zijn fun zeg we tellen de dagen dag liefje

    gr Johan en Els

  • 28 Maart 2012 - 10:17

    Sumeya:

    Hoooooiiii lieverd,

    Wat fijn dat alles in orde is en dat je het naar je zin hebt (ik ben stiekem wel jaloers op je :P).

    ets in me zegt, nadat ik al die prachtige foto's heb gezien: boek gewoon een enkeltje no matter what!!

    Nou volop genieten jij.. dikke zoennn

  • 31 Maart 2012 - 13:43

    Nellie:

    Hallo Derya, leuk verhaal en op de foto straalt het plezier uit je ogen.
    Duidelijk dat je het naar je zin hebt,
    leuke avonturen denk dat je er nog vaak op terug zal kijken.
    Nog veel leuke ervaringen toegewenst, groetjes uit Belgie

  • 03 April 2012 - 05:26

    Ferdi:

    Hey zusje, ben blij voor je dat je het daar naar je zin hebt. Maar we missen je wel hoor. Ik hoop.dat de rest van je trip ook net zo leuk wordt als dat je totnu toe hebt meegemaakt. Geniet r van. Groetje kusje, je grote kleine broer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derya

Spanish at locations & Vrijwilligerswerk

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 21290

Voorgaande reizen:

16 Maart 2012 - 14 Mei 2012

Midden Amerika! Costa Rica en Panama here I come

16 December 2014 - 30 November -0001

Studeren in Indonesia!

Landen bezocht: