De weken vliegen voorbij... - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Derya Stoffers - Bekrem - WaarBenJij.nu De weken vliegen voorbij... - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Derya Stoffers - Bekrem - WaarBenJij.nu

De weken vliegen voorbij...

Door: deryabekrem

Blijf op de hoogte en volg Derya

05 April 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Het is weer een tijd geleden dat ik een verslagje heb geschreven...

In het begin wilde ik het elke dag bijhouden... maar aangezien ik enorme drukke dagen heb..heb ik amper tijd om mijn blog bij te houden....Het wordt ook zoveel om te onthouden wat ik heb gedaan.. Maar goed..hierbij dan nog even een samenvattinkje over mijn afgelopen 2 weken in Turrialba...

In Turrialba heb ik een geweldige tijd gehad..In het begin dacht ik dat ik de enige student was en was ik een piepkleinbeetje teleurgesteld... maar al gauw leerde ik studenten kennen die buiten de school verbleven... Zoals al eerder verteld is Vannesa een goede vriendin geworden en Jacqueline!
Als het goed is gaan we in Europa ook weer afspreken! Kan niet wachten tot ik ze weer ga zien!
Ook zijn de ouders van Rinske gekomen Marriane en Peter... Super leuke dorpsmensen!!! Ik heb veel tijd met ze doorgebracht..we zijn samen gaan paardrijden.. naar het dorpje gelopen..geraft..gekookt gegeten...etc. Helaas gingen zij na een paar daagjes alleen op stap..geen probleem.. want ik vermaak me natuurlijk wel met de mensen die er zijn...Mijn grote vriend Jeff uit Canada..kwam ik altijd tegen in de keuken...als we op school waren dan brachten we ook de meeste tijd door in de keuken..een grote kookeiland.. dat wil iedereen toch.. lijkt mij..in iedergeval een goede plek om te socializen!!!
Daarnaast kwam in de eerste week Thomas 19 uit Amsterdam...arme jongen hij kwam uit Mexico City en zijn creditcard was geskimmed dus hij had geen geld meer...Al gauw werd ik ook vriendjes met hem.. ik noemde hem me broertje!

De 2e week kwam er een grote groep studenten uit Bocas en andere plaatsen. Opzich wel leuk een drukke school.. alleen de keuken was ineens elke dag een bende...ach.. hoort erbij he....we hadden wel 2 hele lieve schoonmaaksters.. heb veel spaans geoefend met ze...

Qua activiteiten...als ik terug kijk.. heb ik toch best wel veel gedaan in 2 weken....

Ik heb 3 uur paardgereden door de bergen..Ik heb een halve dag geraft op de pacuare river..ik heb gehiked door de jungle naar de waterval Aquiares...Ik ben naar een Rodeo festival geweest...We hebben een live muziek avond gehad met een band op school, op de geitenfarm gewerkt...Chocolade kookles gehad..Salsa les gehad.. Zumba les gehad...Botanische tuinen bezocht.. naar het zwembad van Catie gegaan...de fruitmarkt bezocht...een BBQ op school gehad..een filmavond op school gehad met een grote beamer en alle studenten...verder zijn we een avondje soort van uit geweest... maar wss de verkeerde dag want het was echt rustig...:P wel heel grappig.. overdag zijn de jongeren dood normaal en savonds they become gangsters!! Allemaal soort van coole kleren enzo hahaha..heel raar en de meiden net zo... ze waren allemaal te dressed up voor zo een plek..

Om terug te komen op wat ik nog meer heb gedaan uhmmm.... jah echt misschien ben ik zelfs de helft vergeten geen idee...Het was in 1 woord geweldig! Leuke mensen leren kennen..heerlijk van de natuur genoten..van het eten zowieso.... en ja ik heb geprobeerd van elk moment te genieten... ik stond elke dag vroeg op.. en nog steeds....Tijd is zo belangerijk....Het leven in de ochtend is zo anders...ik begin van de ochtend te houden..haha raar he....Geen idee hoe ik in Nederland zou zijn...ik denk dat me bed toch iets te lekker ligt daarvoor..

Om een lang verhaal kort te maken heb ik dus in Turrialba een leuke tijd gehad en hebben jullie hierbij een samenvatting! Het liefst zou ik alles in details willen beschrijven maar dat kost zoveel tijd!! Ik zal als ik terug ben of een x tijd heb wat meer fotos uploaden...de pcs op school zijn traag dus het is een beetje lastig om meerdere fotos tegelijk upteloaden..sorryyyy lieverds!!

Ik ben nu in Puerto viejo sinds zondag....het leven is hier zo anders dan in Turrialba...ik vind het heerlijk! De reis van Turrialba naar Puerto Viejo was opzich wel te doen...onderweg weer veel nieuws gezien...ik moest wel 3x overstappen wat soms vervelend was met me bagage waar 1/28 deel van me kledingkast in zit nevermind:P goede aansluiting gehad daar was ik al blij mee! Het duurde ongeveer 5 uurtjes... Op het terminal in Limon had ik een half uurtje overstaptijd...ik leerde een taxi chauffeur kennen...een donkere man zijn naam was Vincent Mckenzie.. ik kreeg al gauw een hele uitleg over de geschiedenis en hoe het kwam dat de donkere mensen hier terecht zijn gekomen... wel heel interresant! Hij was een super aardige man..hij vertelde over zijn Turkse vrienden waarmee hij op een cruiseship had gewerkt.. en de woordjes die hij nog kende.. de scheldwoorden wilde hij voorzich zelf houden... lief tochh!!:P

Wat heel interresant was om te zien tijdens mijn reis naar Puerto Viejo,, de verandering van het klimaat en de mensen...hoe dichter ik bij de kust kwam...hoe donkerder de mensen werden..ook allemaal ander soort haar..kroes haar. dreads..Typisch de Carribean! Ik ben eigenlijk stiekem een beetje verliefd op de carribean lifestyle... er is hier bijna geen moment van stress... als we hier als nederlanders snel over straat lopen.. roepen ze al gauw Pura Vida! Dat betekend Pure Life geniet van je leven.. met andere woorden.. loop rustig Tranquiloooo hahahaha :D Super toch :D

De school in PV heeft een super chill sfeertje... ik moet eerlijk zeggen dat het soms wel te warm is!!! De eerste nacht kon ik bijna niet slapen...Ik slaap in een dorm.. en deel mijn kamer met 4 andere..heb dus 4 roommates... de eerste x d8 ik o my god hoe ga ik hier slapen... 1 bende!!! Al snel ben ik daaraan gewend...

Ik heb hier een supersupersuper lieve lerares.. haar naam is Ana...ik vind het zo leuk om les te krijgen van haar... ze heeft een goede manier van werken...we hebben erg leuke gesprekken samen en genieten zelfs van elk moment tijdens de lessen...Ik heb in 3 dagen tijd al heel veel geleerd van haar... mijn les rooster hier is van 2 uur tot 4 uur smiddags.. op zich wel lekker...sochtend ga ik lekker door de straten lopen en naar het strand...is op 5 minuten loopafstand.. Ook hier heb ik weer leuke vriendjes gemaakt..de school zit alleen wel vol met Nederlandse studenten...eeen beeeeetje jammer...haha maar goed buiten weer Canadeze vrienden gemaakt...geen idee waarom maar vind het zulke leuke mensen die Canadezen!

De afgelopen dagen in PV zijn relaxed voorbijgegaan.. ongelovelijk hoe snel de tijd gaat... Ik heb PV verkent.. heb samen met Chantal koffiegedronken bij een tentje van een Nederlandse man Kees :D heerlijke cappuchino gedronken..verder zijn we naar Lazymon gegaan..een beachbar waar je kan poolen tafeltennisen en nog meer...Ook zijn we naar een Jaguar Rescue center geweest... hele mooie dieren gezien! Op de fiets zijn we daarheen geweest wat echt heerlijk was zo langs het strand...
Verder zijn we uiteten geweest met een grote groep... Pizza!! hmmm was lekker!
En uiteraard ben ik bijna elke dag op het strand of naast het strand.... heb zelfs al gesnorkeld!! Vandaag heb ik afgesproken met 2 andere vriendinnen die hier ook vanuit Turri zijn gekomen... we gaan lekker naar het strand en daarna heb ik les... wat ik vanavond ga doen weet ik nog niet.....voor nu heb ik al een goede overzicht voor de komende anderhalve week..wat ik hier nog allemaal wil doen...Ook hier ga ik trouwens vrijwillgerswerk doen... iets wat ik nu al heeeeel leeuk vind!!! Jullie zullen de fotos wel zien verschijnen...

Ik hoop zsm weer een update te kunnen geven...

Oh trouwens ik leef in een land met zoveel soorten dieren.. normaal gesproken ben ik superbang voor alle soorten insecten en beesten en salamanders etc... salamanders zijn nu me beste vriendjes.. en kakkerlakken me huisgenoten...oh en groene kikkers met rode ogen vind ik ook heel schattig!! haha :D Plus met koud water douchen....ook al gewend... Ik word wel een bikkel hier hoor.... :P


Till next timee.... Pura Vida!




  • 05 April 2012 - 16:08

    Pinar:

    Der wat super Zeg ben blij dat alles naar je wens is daar. Geweldig zeg

    Kendine Iyi bak dikke kus van ons

  • 05 April 2012 - 17:56

    Els En Johan:

    hallo Derya

    Fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt jammer dat de computers wat traag zijn maar zoals je al zei pura vida ook wat computers betreft geniet ze

    Groet en een dikke knuffel johan en els

  • 07 April 2012 - 17:22

    Caro&Barry:

    Buenas Nachos y Guacamole :p

    Hoe gaat het met de chicharras daar?
    Wij waren gisteren in San Juan, in 40 graden het toneelstuk van pasen gezien.

    Zo even lekker de stad in een ijskoffie scoren, hoppeta!!

    Que la pases bien. Saludos desde El Salvador

  • 08 April 2012 - 11:09

    Ferdi:

    hey der,
    hoe is ie? stomme vraag.. ik lees t al je hebt t veel beter dan ons hier. jij zou eigenlijk moeten vragen hoe t met ons gaat hier in de kou. ben blij voor je dat je er veel van geniet. ben wel jaloers op je hoor. maar goed je weet zelf, ik kan niet zoveel schrijven als jij, want er valt toch niet veel te beleven hier.

    geniet er nog maar ff lekker van.

    ps
    als je terug komt neem ook een beetje zon mee voor ons.

    doei doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derya

Spanish at locations & Vrijwilligerswerk

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 21290

Voorgaande reizen:

16 Maart 2012 - 14 Mei 2012

Midden Amerika! Costa Rica en Panama here I come

16 December 2014 - 30 November -0001

Studeren in Indonesia!

Landen bezocht: