Horsebackriding - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Derya Stoffers - Bekrem - WaarBenJij.nu Horsebackriding - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Derya Stoffers - Bekrem - WaarBenJij.nu

Horsebackriding

Door: deryabekrem

Blijf op de hoogte en volg Derya

27 Maart 2012 | Costa Rica, Turrialba

21-03-12
Vandaag was weer een geweldige dag!! na 3 uur prive les te hebben gehad zijn we met zn 5en gaan paardrijden! Horsebackriding!!!! :D Dit was mijn eerste keer op een paard. In het begin vond ik de paardjes eng maar daarna begon ik ze beter te leren kennen en lief te vinden :p

Voor ik op mijn paard stapte kreeg ik nog even in het Spaans uitleg van Diego hoe ik mijn paard moest besturen.. ik d8 okee....duidelijk..ik wist alleen links rechts maar niet hoe ik het paard moest stoppen of harder kon gaan etc anyway had gevraagd voor een tranquilo paard lekker rustig he je weet maar nooit zonder helm enzo....:d

Goed wat fototjes geschoten en daar gingen we dan...even balans vinden en hihaaaa..Diego had een moeilijke weg gekozen maar wel super spannend veel adrenaline ging er door me heen! We reden stijl omhoog en omlaag en door rivieren door de bergen echt heel leuk allemaal! We reden door 3 dorpjes op de bergen..veel aandacht van hondjes en locale bewoners..aardige mensen..ze groeten je allemaal! :D Ze bewonderden allemaal onze paarden. Ik voelde me net zo een rijke stinkerd haha!:D

Er was trouwens ook nog zo een losgeslagen wilde paard ie ons steeds lastig viel maar opzich was dat wel komisch.

Na enige tijd had ik mijn paard onder controle..dat was chill want ik wist eindelijk hoe ik harder moest haha dat was echt leuk!! volgende x neem ik een snellere paard..hou wel van een beetje snelheid.. mijn paard was zo traag datie gewoon stopte af en toe en dan riep ik van alles of gaf ik hem een tik op zn bips :D

We hebben uiteindelijk 3 uur lang paardgereden..voor de eerste x misschien net iets te lang wat me knieen waren helemaal kapot van de spierpijn!

Toen we eindelijk terug waren hebben we ff een wijntje gedronken en chipies gegeten. Daarna heb ik me snel omgekleed om naar de zumba les te gaan. Ik ging maar met de taxi omdat de bus hier om t uur komt. Zumba was buiten in een grote stadion..heel veel mensen en super fanatiek! We hadden een DJ en de gay Marlon als instructor. Samen met mijn engelse en duitse vriendin hebben we lekker gedanst en na het dansen zijn we wat gaan drinken in een cafeetje vlakbij de zumba plek..Tevens mijn eerste costa ricaanse maaltijd gegeten.. rijst met bonen en salade...heerlijk voor maar 3 dollar!!!

Na een vermoeiende dag ben ik vroeg naar bed gegaan!

  • 28 Maart 2012 - 07:17

    Hannie:

    Ik kan me de spierpijn na een paardrij-rit nog goed herinneren. Hopelijk viel het bij jou mee;-)

  • 28 Maart 2012 - 07:47

    Els:

    Zo dus je bent nu volleerde paardrijdster spannend allemaal hoor heb je al filmpjes gemaakt doe voorzichtig en gniet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derya

Spanish at locations & Vrijwilligerswerk

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 21290

Voorgaande reizen:

16 Maart 2012 - 14 Mei 2012

Midden Amerika! Costa Rica en Panama here I come

16 December 2014 - 30 November -0001

Studeren in Indonesia!

Landen bezocht: