Mijn 1e en 2e schooldia! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Derya Stoffers - Bekrem - WaarBenJij.nu Mijn 1e en 2e schooldia! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Derya Stoffers - Bekrem - WaarBenJij.nu

Mijn 1e en 2e schooldia!

Door: deryabekrem

Blijf op de hoogte en volg Derya

20 Maart 2012 | Costa Rica, Turrialba

Hi!

Weer tijd voor een verslagje..

Me eerste twee schooldagen zitten erop...

We are lucky with the weather!! Het is hier zo heet.. van t weekend was het tropisch regenweer maar sinds maandag gister is het zo warm dat ik gewoon met me blanketurkse huid ben verbrand auch!

In iedergeval even terugkomen op de lessen! Ik heb prive les elke dag.. een super lieve jufvrouw!!! Ze is 58 en is van hier..we voeren leuke gesprekken in spanglish... tenminste I speak spanglish en zij speakt solo espanyol..dat is ook de reden waarom je het zo snel leert hier... Er is nog een student uit Engeland.. zij woont hier met haar vriendje uit Scotland..van de week gaan we samen naar zumba les en een waterfall bezoeken.

Gister was lekker relaxed..voor en na mijn lessen heb ik een nederlandstalig boekje gelezen en in de zon lope bakken. Heerlijk! Mijn botten genieten ervan :D
Van 10 tot 12 les gehad en daarna een heerlijke lunch gemaakt voor mezelf.

In de middag zijn we ( ik Rinske en haar ouders) de shortcut naar Turrialba gelopen.. Dit is echt een leuke route door de bergen... Onderweg kom je van alles tegen..paardjes koeien local people watervallen bloemen planten etc.
We zijn door Turrialba gaan lopen als een stellete toeristen..Daarna wat boodschapjes gedaan..
Ik had lekkere frutas.. ananas water meloen mango...ondanks dat ik mijn backpack mee had was het misschien niet zo een slim idee want de zelfde weg hebben we terug moeten lopen en dit keer een stijle berg op... ZOOO we waren helemaal nat en zo rood als een tomaat aangeslagen door het lopen met die zware tassen. Nooit meer!! Naar beneden gaat prima maar naar boven.. uhm nee dankje :D
Savonds hebben we lekker op terras gezeten met chipies witte wijn nootjes enzo. Daarna zijn we de keuken ingedoken om lekker culinair bezig te zijn.. Gebakken banaan! Dat is echt onmisbaar hier supeerrrr lekker!!! Tortillas en eieren en aardappele en salade en nog meer!!

Morgen heb ik les van 9 tot 12..Daarna staat er horsebackriding op de planning...Paardrijden.. de eigenaar heeft een paardenstal en in totaal zijn er 12 paardjes!! Super veel zin in nauurlijk!!

Vandaag weer lekker in de zon gezeten! Heerlijk ontbeten weer..muesli met melk (melk is goed te drinken hier) watermeloen ananas, nog een lekker sapje.. na de lessen weer lekkere lunch gemaakt.. de keuken is zo chill... ik vind het fijn om zelf te koken..
Ik wilde een doosje davitamon meenemen uit Nederland.. maar dat is zo overbodig hier:P aangezien de hoeveelheid gezonde dingen ik binnenkrijg!!
Smiddags heb ik een lekkere siesta gehouden.. alleen werd snel wakker want de tuinman was aan het zagen en de kinderen waren terug van school en de honden blafte zeg ik dat goed :p

maaar oke savonds heb ik salsa les gevolgd van anderhalf uur.. ik ging voor het eerst alleen op stap..met de bus er naar toe... en de taxi terug.. was goed te doen.. de salsa les had ik met kleine meisjes.. volgens mij was ik verkeerd ingedeeld :P maar het was niet erg want het was wel leuk! heb allemaal gekke moves geleerd.. chachacha merengue salsa..10x draaien enz.

Ik ben nu weer op t hostel...er is een Franse stel een jongen uit Canada en ik...We koken hier de hele dag door omdat de keuken zo relaxed is.. Er werd gevraagd of ik turks kon koken dus ik heb die jongen maar ff geholpen om een lekkere pasta saus te maken.. ik hoef alleen niet zoveel heb watermeloen op.. niet echt een dinner maar als ik honger krijg maak ik gebakken banaan ofso...:D


Dat was het dan weer.. tot de volgende x maar weer..bassie en adriaan bassie en adriaaan dat zijn de beste vrienduuuh die je maar kan vinduuh.. oke grappig

Nou Hasta luegooo guapass!!!









  • 21 Maart 2012 - 08:57

    Birgul:

    Dat klinkt allemaal fantastisch!!! Mooie foto's der, ik heb echt al een beeld voor me van dat schooltje. Leuk. Maar we willen meer foto's met jou erop hahha! Kijken of je al bruin bent :p

    Love you koekeloek

    Xx

  • 22 Maart 2012 - 02:15

    Der:

    haha oke ik zal mijn best doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Derya

Spanish at locations & Vrijwilligerswerk

Actief sinds 15 Feb. 2012
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 21290

Voorgaande reizen:

16 Maart 2012 - 14 Mei 2012

Midden Amerika! Costa Rica en Panama here I come

16 December 2014 - 30 November -0001

Studeren in Indonesia!

Landen bezocht: